Er moet me
iets van mijn hart, kan het zo niet anders…. Het blijft op mijn netvlies
zitten!
We leven in een klimaatsverandering en iedereen vindt het al een gezaag wanneer
we er over beginnen. Klimaatsverandering betekent ook dat wijzelf ons steentje
moeten bij dragen in allerlei aanpassingen. Ik zeg altijd – back in time – is
nog niet zo slecht en besparen we ook op energie. Dat wil ik even nog geen
aandacht geven. Wie me kent, weet, dat ik me inzet voor het sociale
veilige ontwikkelingsaspect binnen onze samenleving; “de ontwikkeling van de
mens en onze toekomst” (omdat ik heel veel – alleen- moeten overleven heb
zonder enige steun).
Mag ik
jullie er vriendelijk op wijzen, dat onze afval-ophalers door een hel gaan met
dit hitte weer en in hun uniform. Respect. De vuilbakken moeten om 7 u in de
ochtend aan de straat staan. De meeste burgers zetten die in de late avond –
voor de volgende ochtend - aan de straat. Dan kan men afwijken van het
ophalingsuur? Toch?
Vanuit mijn
overlevingsmodus. Neem nu te beginnen met dit uitzonderlijk hitte weer om 4u
dan hebben ze rond 11 uur gedaan vooraleer de effectieve dodelijke hitte er aan
komt! Kunnen ze zich verfrissen, een eigen pauzeknop indrukken!
Ik kan dit niet aanzien! Dat zijn mensen! Geen robots zonder gevoelens!
Nog iets wat me angstig maakt. We leven in een klimaatsverandering en blijkbaar
zijn er niet veel mensen over bewust! Mijn grootouders, ouders, in de school,
heb ik geleerd – wanneer er een storm is of felle wind – OM NIET ONDER DE BOMEN
TE LOPEN!! En zeker wanneer het OVERBODIG IS OM NOG ONDER DIE BOMEN TE LOPEN,
dan kiest men om een tak op de kop te krijgen, zo lijkt het wel! Ik heb een
mooie eikendreef in mijn tuin maar dat betekent niet dat ik tijdens felle wind
of storm – onder mijn bomen ga mediteren!!!
“LEVEN ONZE MENSEN BINNEN ONZE
SAMENLEVING NIET MEER BEWUST? ZIJN WE HET GEVOEL MET ONZE NATUUR VERLOREN? Dan
is het hoogdringend om toch even – eigen verantwoordelijkheid – en de
natuurgevaren nogmaals uit te leggen!!
Het kan niet de bedoeling zijn wanneer onze weermensen op TV zoveel moeite
doen, om hun job goed te doen, ons willen waarschuwen voor klimaatgevaar à ce
moment; storm, hitte, hagel, sneeuw, whatever. En misschien is het een
meerwaarde om “iets natuurlijks toe te voegen” tijdens de weersvoorspellingen
zodat mensen terug feeling krijgen met onze natuur want besef het of niet, onze
natuur is een deel van ons leven met al onze levensbelevenissen.
Hoe onze
planten, bomen, bloemen die verbranden onder de zon en de kans niet krijgen om
te mogen groeien op dat hitte moment, zijn ook levende wezens en naargelang het
klimaat – “onder stress komen te staan” – naar alle uitzonderlijke
weersomstandigheden!
Als mensen dienen we wat meer BEWUSTER te leven. We kunnen onze verantwoordelijkheid
niet in andermans schoenen schuiven om er geld van te kunnen troggelen.
Dader; “de ************* “ en met de vinger wijzen en het dan laten lijken
alsof iemand anders voor hun ROEKELOOSHEID moet opdraaien.
Een mooi
sportvoorbeeld: een wielerterrorist komt met hoge snelheid recht op mijn wagen
af, en hij ziet niet dat ik sta te wachten in de file, hij kan niet voorbij
steken want dan rijdt hij onder een camion, dus bonkt hij – volle vaart - op
mijn kofferbak en begint keihard te vloeken OMDAT HIJ NIET UIT ZIJN KLIKPEDAAL
GERAAKT!!! IK KAN ER NIETS AAN DOEN WANNEER IK ZELF GEEN KANT OP KAN IN EEN
FILE EN HIJ NAM DE AUTOBAAN EN GEEN FIETSPAD!! En dan pleegt hij vluchtmisdrijf
en is weg via struggelen !
TIJDEN
VERANDEREN OF ZE NU BETER ZIJN OF NIET, we moeten bewuster leven. BEWUSTER
LEVEN REDT MENSENLEVENS!!!
Hoe je het ook bekijkt en roest niet vast. Sta
open om ook als meerwaarde bij te dragen van onze natuur elementen en respect
voor onze natuur….
=>“Je
bent niet alleen”
METEN IS WETEN EN WETEN IS OVERLEVEN: slachtoffers bewust maken zodat ze door
hun ontbrekende kennis over daderwerkwijzen, waakzaam zijn en een beter herstelgerichte
dimensie kunnen creëren!
GEDENKEN WIJ ALLE ZIEKEN EN SLACHTOFFERS VAN FYSIEK EN MENTAAL GEWELD:
PESTERIJEN
GEDENKEN WIJ ALLE GEVONDEN EN VERDWENEN VROUWEN: FEMICIDE
“”TE LAAT”” is nooit goed. TE LAAT
heeft gemiste kansen die niet meer de kans krijgen. Mw
Vrouwen die
hun waarheid spreken, hun ervaringen delen, worden met de dood beloond! Mw
Dader; "Jij kan altijd in dadersogen kijken ongeacht
welke functie voor je neus staat"!
VALSE
VRIENDELIJKHEID. VALS VERTROUWEN. VALSE VEILIGHEID.
LEEF BEWUST EN ALERT MET DE JUISTE WAARNEMINGEN.
LEEF BEWUST WAT DARVO BETEKENT!!!
LEEF BEWUST WAT GANGSTALKING BETEKENT!!!!
LEEF BEWUST ZODAT JE MEER OVERLEVINGSKANSEN HEBT EN LAAT JE NIET IN DE VAL
LOKKEN ONGEACHT WELKE FUNCTIE VOOR JE NEUS STAAT EN ZORG ZEKER EN VAST DAT HET
PUBLIEKELIJK DOORGROND IS EN “” uw voorgeschiedenis”” GEKEND IS BINNEN ONZE
SAMENLEVING!!!

Geen opmerkingen:
Een reactie posten