vrijdag 26 juni 2026

ALERT = klimaatverandering en onze nieuwe sociale levenswijze....

 


Er moet me iets van mijn hart, kan het zo niet anders…. Het blijft op mijn netvlies zitten!


We leven in een klimaatsverandering en iedereen vindt het al een gezaag wanneer we er over beginnen. Klimaatsverandering betekent ook dat wijzelf ons steentje moeten bij dragen in allerlei aanpassingen. Ik zeg altijd – back in time – is nog niet zo slecht en besparen we ook op energie. Dat wil ik even nog geen aandacht geven. Wie me kent, weet, dat ik me inzet voor het sociale veilige ontwikkelingsaspect binnen onze samenleving; “de ontwikkeling van de mens en onze toekomst” (omdat ik heel veel – alleen- moeten overleven heb zonder enige steun).

 

Mag ik jullie er vriendelijk op wijzen, dat onze afval-ophalers door een hel gaan met dit hitte weer en in hun uniform. Respect. De vuilbakken moeten om 7 u in de ochtend aan de straat staan. De meeste burgers zetten die in de late avond – voor de volgende ochtend - aan de straat. Dan kan men afwijken van het ophalingsuur? Toch?

Vanuit mijn overlevingsmodus. Neem nu te beginnen met dit uitzonderlijk hitte weer om 4u dan hebben ze rond 11 uur gedaan vooraleer de effectieve dodelijke hitte er aan komt! Kunnen ze zich verfrissen, een eigen pauzeknop indrukken!
Ik kan dit niet aanzien! Dat zijn mensen! Geen robots zonder gevoelens!


Nog iets wat me angstig maakt. We leven in een klimaatsverandering en blijkbaar zijn er niet veel mensen over bewust! Mijn grootouders, ouders, in de school, heb ik geleerd – wanneer er een storm is of felle wind – OM NIET ONDER DE BOMEN TE LOPEN!! En zeker wanneer het OVERBODIG IS OM NOG ONDER DIE BOMEN TE LOPEN, dan kiest men om een tak op de kop te krijgen, zo lijkt het wel! Ik heb een mooie eikendreef in mijn tuin maar dat betekent niet dat ik tijdens felle wind of storm – onder mijn bomen ga mediteren!!!

“LEVEN ONZE MENSEN BINNEN ONZE SAMENLEVING NIET MEER BEWUST? ZIJN WE HET GEVOEL MET ONZE NATUUR VERLOREN? Dan is het hoogdringend om toch even – eigen verantwoordelijkheid – en de natuurgevaren nogmaals uit te leggen!!

 
Het kan niet de bedoeling zijn wanneer onze weermensen op TV zoveel moeite doen, om hun job goed te doen, ons willen waarschuwen voor klimaatgevaar à ce moment; storm, hitte, hagel, sneeuw, whatever. En misschien is het een meerwaarde om “iets natuurlijks toe te voegen” tijdens de weersvoorspellingen zodat mensen terug feeling krijgen met onze natuur want besef het of niet, onze natuur is een deel van ons leven met al onze levensbelevenissen.  

 

Hoe onze planten, bomen, bloemen die verbranden onder de zon en de kans niet krijgen om te mogen groeien op dat hitte moment, zijn ook levende wezens en naargelang het klimaat – “onder stress komen te staan” – naar alle uitzonderlijke weersomstandigheden!


Als mensen dienen we wat meer BEWUSTER te leven. We kunnen onze verantwoordelijkheid niet in andermans schoenen schuiven om er geld van te kunnen troggelen.
Dader; “de ************* “ en met de vinger wijzen en het dan laten lijken alsof iemand anders voor hun ROEKELOOSHEID moet opdraaien.  

Een mooi sportvoorbeeld: een wielerterrorist komt met hoge snelheid recht op mijn wagen af, en hij ziet niet dat ik sta te wachten in de file, hij kan niet voorbij steken want dan rijdt hij onder een camion, dus bonkt hij – volle vaart - op mijn kofferbak en begint keihard te vloeken OMDAT HIJ NIET UIT ZIJN KLIKPEDAAL GERAAKT!!! IK KAN ER NIETS AAN DOEN WANNEER IK ZELF GEEN KANT OP KAN IN EEN FILE EN HIJ NAM DE AUTOBAAN EN GEEN FIETSPAD!! En dan pleegt hij vluchtmisdrijf en is weg via struggelen !

TIJDEN VERANDEREN OF ZE NU BETER ZIJN OF NIET, we moeten bewuster leven. BEWUSTER LEVEN REDT MENSENLEVENS!!!

Hoe je het ook bekijkt en roest niet vast. Sta open om ook als meerwaarde bij te dragen van onze natuur elementen en respect voor onze natuur….




=>“Je bent niet alleen”
METEN IS WETEN EN WETEN IS OVERLEVEN: slachtoffers bewust maken zodat ze door hun ontbrekende kennis over daderwerkwijzen, waakzaam zijn en een beter herstelgerichte dimensie kunnen creëren!
GEDENKEN WIJ ALLE ZIEKEN EN SLACHTOFFERS VAN FYSIEK EN MENTAAL GEWELD: PESTERIJEN
GEDENKEN WIJ ALLE GEVONDEN EN VERDWENEN VROUWEN: FEMICIDE

“”TE LAAT”” is nooit goed. TE LAAT heeft gemiste kansen die niet meer de kans krijgen. Mw

Vrouwen die hun waarheid spreken, hun ervaringen delen, worden met de dood beloond! Mw

Dader; "Jij kan altijd in dadersogen kijken ongeacht welke functie voor je neus staat"!

VALSE VRIENDELIJKHEID. VALS VERTROUWEN. VALSE VEILIGHEID.
LEEF BEWUST EN ALERT MET DE JUISTE WAARNEMINGEN.
LEEF BEWUST WAT DARVO BETEKENT!!!
LEEF BEWUST WAT GANGSTALKING BETEKENT!!!!
LEEF BEWUST ZODAT JE MEER OVERLEVINGSKANSEN HEBT EN LAAT JE NIET IN DE VAL LOKKEN ONGEACHT WELKE FUNCTIE VOOR JE NEUS STAAT EN ZORG ZEKER EN VAST DAT HET PUBLIEKELIJK DOORGROND IS  EN “” uw  voorgeschiedenis”” GEKEND IS BINNEN ONZE SAMENLEVING!!!
Bovenkant formulier


Geen opmerkingen:

Een reactie posten