zondag 6 september 2015

Het zou maar het was niet.



 
Terwijl ik met mijn vriendin Rita over de parking, doorheen het bos liep, kwam ik tot de constatatie dat er iets degelijks fout was. We keken elkaar aan en in een analoge communicatie begrepen we gewoon dat dit in normen en waarden niet kon. Maar volhardend liepen we nog verder, en verder. Rita en ik trotseerden het slechte weer om dan aan de inkom na enkele minuten daar staan te kijken, observeren en dan samen beslist te hebben om terug te draaien en een totaal andere richting te nemen.  Kleurrijke wagentjes, hippies, zigeuners (?) mensen die wat brabbelde…. Een akelig gevoel. Nochtans had ik me supergoed moeten voelen, maar de angst greep ons beiden naar de keel. Verstikt, gechockt, liepen we veel vlotter naar onze wagen en bij het verlaten van de parking, de parkeerwachter die knikte met een glimlach alsof hij ons begreep.

Het had een veelbelovende avond ??? dienen te zijn geweest maar…. Het lot besliste anders. Rita stelde mij de vraag ‘wat ik van haar dacht’. Hier horen wij beiden niet tussen die bepaalde massa. Wat was hier de doelstelling? Dan hadden die mensen die het geregeld hadden als surprise een totaal verkeerde indruk over ons? Of was het nou net DIE BEDOELING om het mij moe te maken, zodat ik opgeef, een einde stel? Problemen zijn uitdagingen en zo reden we verder naar een dancing. Daar bleef ik niet ongespaard! Oude mannen wilden lichamelijk contact. En dat had ik even aangepakt! Is dit een nieuwe rage geworden dat zeventigers zo nodig een veertiger vrouw wensen? Beseffen die mannen dat ze die vrouw voldoende kunnen bevredigen? Om zo oud geworden te zijn en nog zo weinig verstandelijke inhoud te hebben, rampzalig ! Leven ook oude mannen nog met onhaalbare sexfantasietjes zoals jonge mannen?  Enkele minuten daarna kreeg Rita het aan de stok met een halfbloed, die haar – dwong om met haar te gaan dansen. In een directe communicatie sloeg ik met mijn hand op de tafel en vroeg een 4de keer de tafel te verlaten.  Toen ik wat later naar de toilet ging om af te koelen, stonden er wat vrouwen te praten. Ineens zegt een oude dame tegen mij:’Wat ben je toch een klassedame, zo charmant en hoffelijk. Dat is niet meer van deze tijd.’ Ik glimlachte even. “Ach, je bent een lieve schat maar ik ben maar gewoon.” We geraakten aan de praat en later op de dansvloer ging het gesprek nog verder; leuk! JA, ik kon het niet laten door de hevige pijnen ging ik tot het uiterste (een reactie op de actie of het pijnigen van mijn lichaam) en had ik even gedanst. Rita en ik kregen geen rust. Zo reden we verder….

Lang geleden dat ik daar nog geweest was. Kreeg ik de vraag waarom ik niet danste en Rita kreeg de vraag of we nog terug kwamen….. We hadden al bij al een leuke avond voorzien, het lot anders besliste en van een probleem een uitdaging gemaakt en bovenal veilig thuis geraakt.   

Maxiem  

Geen opmerkingen:

Een reactie posten