vrijdag 9 juni 2017

Hoe sportief een man kan zijn




Zeven jaar loopt er een schaduw achter mij. Het is een soort beschermengel. Hij weet wat ik doe, wat ik niet doe, waar ik ben, waar ik woon en telkens staat hij daar ergens te kijken alsof ik een mormel ben. Een afstand tussen ons. NOOIT in mijn directe buurt alsof ik malaria zou hebben? Hij bekijkt mijn vrienden om me heen. En ziet dat het goed is. Hij ziet vriendinnen om me heen en dan krijg ik mijn twijfels. Hij bekijkt de situatie alsof hij met één van mijn vriendinnen aan de haal wilt. Hij doet maar en de andere partij zit toch altijd gretig te wachten om hun slag te slaan – net wanneer ik juist die beschermengel graag zie of rondom mij wil. Hij doet maar.

Zeven jaar lang een schaduw….. ‘om mij te beschermen’. Alleen maar toen ik hem nodig had zag ik hem niet. Toen heb ik mezelf met alle kracht mijn leven moeten verdedigen! Mijn beschermengel was altijd zo sportief dat hij me schaduwde totdat ik een vriendje had. Dan verdween hij weer uit mijn leven. Hier en daar werd ik nog opgevolgd maar ik werd me aan mijn lot overgelaten. Als het gedaan was met mijn vriendje kwam hij kijken naar mijn uitgangsleven. Ergens in een hoek zat hij te staren tussen de massa. Totdat ik een tijd thuis bleef. En zo gingen de jaren voorbij. Tijdens vakantieperioden werd ik aan mijn lot overgelaten. Dan was de beschermengel met zijn eigen vrienden op stap. Terwijl ik eenzaam op een terras zat. Eenzaam door de straten liep. Dwalen langs de straten maar hij vond dat perfect.

Zeven jaar lang is hij al zo sportief en kijkt toe hoe mijn leven voorbij waait. Hij amuseert zich en ik drijf verder in de eenzaamheid. Durf niet te zeggen ‘Ik vond je niet’ want dan lieg je terwijl je goed wist dat ik altijd eenzaam ergens naartoe ging….  Zeven jaar lang en dan begin ik te denken dat hij ziek is. Als hij ziek is kan hij mij geen degelijk partnerleven geven. Bij de kansberekening zit er niets anders op dan dat hij ziek is OF ..... GETROUWD IS,  en het goed wilt voor mij en opvolgen om een degelijke vriend in mijn leven te laten. Tenslotte heeft hij ook allerlei mannen op mijn pad gestuurd. Rare gebeurtenissen dat geen één professor kan ontleden. De beschermengel was dan zo sportief om een hele reeks andere mannen op mijn pad te sturen maar niets hielp. Nog steeds ging mijn leven in eenzaamheid verder.

Die zeven jaar lang kan niet blijven duren. Ik zoek, zoek, zoek, zoek naar hem en hij wacht, wacht, wacht, wacht tot dat.... Die zal terug stoppen als ik een vriendje gevonden heb…….


Maxiem 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten