woensdag 21 januari 2015

De verzending!


Drie dagen na het verzenden van een pakje kreeg ik een bericht in mijn mailbox. “Wij ontvingen een verzending bestemd voor *** en zij zijn inmiddels verhuisd naar ****. Het pakje zal dus naar daar moeten verzonden worden.”  Ik dankte voor de feedback en keek het antwoord tegemoet. Al vrij vlug kreeg ik terug een antwoord: “Vroeger was hier een zaak en ik werk hier niet, ik woon hier met mijn man en 2 kinderen, dus je zal het nieuwe adres moeten opzoeken.” De vrouw deed een soelaas dat ze de eigenaar kende en dat die verzeild is geraakt in Nederland?

Beleefd vroeg ik of ze het pakje naar mij wilde terug sturen. Ik zou dan de nodige postzegels aan haar verzenden. Ik had enige professionaliteit verwacht. WIE doet er nu een pakje open wanneer men ziet dat het niet voor haar bestemd is? Pure nieuwsgierigheid? Dwangneurose?  Of moet ik rekenen op vrouwenbemoeizucht?
Enkele minuten later kreeg ik terug antwoord van haar. Ze zou het puur uit vriendelijkheid gemeld hebben per mail aan mij. “Andere ontvangers zouden het gewoon weg gooien in de vuilbak!” kreeg ik er nog aan toegevoegd. Ik moest mij in allerlei bochten wringen om mijn pakket terug te krijgen. Persoonlijk, wanneer ik een pakket krijg geadresseerd aan iemand anders gaat die so fort ! RETOUR AFZENDER en de post moet het maar in orde brengen, dat is tenslotte niet aan mij. Al vlug maakte die vrouw een ander excuus op mijn schrijven… ja goed ingeschat…. Er zou geen afzender vermeld gestaan hebben? Nochtans was dat dubbel gecheckt door 2 mannen + in het pakket zaten mijn volledige gegevens en zo is de ontvangster ook aan mijn mailadres gekomen. Ik confronteerde haar daar mee en ik kreeg een hele epistel geschreven tekst wat ik allemaal moest doen; oa:

1. een afzender noteren???

2. de post is ongelooflijk traag in België (wat heeft dat ermee te maken)

3. ze vond van zichzelf dat ze ‘een fantastische goedbedoelde actie ondernomen had’

4. het pakje aangetekend diende te versturen

5. en alles helderder moest maken (wat heeft dat er mee te maken)

6. en tenslotte had ze al een kleine tip gegeven over de verhuisde personen???

Hebben sommige vrouwen niks anders te doen? Of vonden ze het zo interessant?

 

Als antwoord vroeg ik alsnog ! het pakket terug te sturen zodat ik het kon doorsturen voor de juiste bestemming. Dat het pakket door 2 andere mannen mee gecheckt was. Wanneer ze het pakket terug stuurde ik zelf kon nazien dat de afzender inderdaad ‘niet zou ingevuld zijn’.

 

IS HET NU ZOOOO MOEILIJK OM HET PAKKET GEWOON TERUG TE STUREN _ RETOUR AFZENDER ?????

 

Ik begreep dat ze zelf graag het pakket in haar bezit wou. Ik had geen bewijs zoals aangetekende zending om mijn verzending terug te eisen. Alle leugens waren goed genoeg zodat zij een geweldig gevoel had bij dit feit! Zou zij haar man ook zo beliegen en bedriegen? Maar ik kan alles zwart op wit staven!!!!

Zij is niet aan haar proefstukje toe maar ze schoot intelligentie te kort om mij te manipuleren! Ze moest gewoon de verzending RETOUR AFZENDER sturen, meer was het niet. Komen er nu nog mails?

MWRW.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten