dinsdag 25 augustus 2015

Mijn hart





Daar zit ik dan in mijn she-shed. De wind raast door de bomen. Bladeren waaien verward en de windgong tinkt met de golven mee. Ik lijk op zee te zitten maar hier ben ik veiliger. Geen water, geen zee, alleen de wind die vaart in golven door de lucht heen. De avond valt. Kaarslicht verwarmt en verlicht de plaats. Ik kan het nog steeds niet begrijpen wat er juist gebeurd. Dit heb ik nu nog nooit meegemaakt. Hoe zoek ik de verklaring?

Ik geniet van het natuurspektakel dat buiten zegeviert. Hier binnen in de zetel probeer ik mijn hart te bedaren. Mijn hart wijst een weg die ik niet ken. Nog nooit gekend heb en dat brengt me even in onzekerheid. Terwijl mijn hersenen zeggen;”Ach neen! Je zit daar toch weer mooi alleen!” Kan ik de wijsheid van mijn hart vertrouwen? Na vier lange jaren? Of hebben mijn hersenen dan toch gelijk? Mijn schat van een hart. Die moet het toch weten! Zo onrustig en dan komt het eindelijk weer even tot bedaren. Welke boodschap is er te verklaren? De regen kletst op het dak. “Laat me nou….” Maar daar begint het hart weer te beven. Wat is dat toch en bedaar even.

Mijn hart voelt, ziet, ruikt en hoort. Ach ja, vandaar dat men zegt “Volg je hart maar want die weet het voor jou maar al te goed.” Mijn hart krijgt de boventoon, de hersenen moeten dimpen. De wind huilt aan het raam. Ondertussen is het pikdonker geworden. Ik ben alleen met mijn hart onder een warm dekentje in de zetel bij kaarslicht. Rust en geen rust. Luisteren naar de muziektonen van de wind en de windgong. Wat moet ik toch?

Rustig hart, de hersenen vertellen dat we beter kunnen gaan slapen….

Maxiem Weber

Geen opmerkingen:

Een reactie posten