maandag 20 juni 2016

Ik was de geest voor hem, die nooit bestond.

Herken je de laatste dozen die weggestoken onder de laagste boekenplank de positieve energie verknallen? Vandaag vond ik helaas nog enkele dozen vol schrijfsels, documenten enz… uit het verdorde, kille verleden. Midden doorheen de documenten vond ik een tekst; “Ik was de geest voor hem, die nooit bestond.”
Het gaat over een walgelijke tijd. Intriges, manipulaties, tweedracht, ruzie stoken…  Een machtspel om toch maar als zijn bezit in handen te kunnen houden. Geen eigen leven meer hebben, maar een commando van het leven te ontnemen!

Ik was voor hem een geest. Iemand die voor de buitenwereld niet bestond. Alleen zijn bezit tussen vier muren, waarmee hij de lange afstanden reed, om toch maar niet gezien te worden met mij! Als mensen vroegen of we samen waren;”Neen! Nooit van mijn leven! Ben je gek. Ik wil die gekke vrouw niet!” Ik zal haar genezen zei de psychopaat….
Hij leefde een dubbelleven. Een griezel die beslag legde op mijn leven en mijn geliefde van mij weghield. KUNST! Gangsterkunst. 

De psychopaat voelde zich als opperwezen. Hoe hij dit allemaal kon klaarspelen. Zelfs zijn maten trapten in dit nonsensgedoe. En ik … liet het gebeuren…. Geen kant meer op… geen weg meer te lopen….
Terwijl ik al die oude schrijfsels las, wist ik wat een WALGELIJKE TIJD ik doorstaan had. Mijn vertrouwen kapot. Hoe ik hem ter vriend hield om voor de rest gerust gelaten te kunnen worden… een pure psychopaat. Hoe hij zijn vrouw bedroog. Hoe hij op mijn gevoelens inspeelde. Hoe andere vrouwen mijn pad kruisten met dezelfde ervaringen… Zijn echtgenote kan er fier op zijn. Maar ik doorstond een walgelijke tijd van onderdrukking en intriges. Van misbruikte info tot het blokkeren van mijn eigen leven.

Het is toch kras hoe sommige schrijfstukken de herinneringen doen welleven. Maar dit soort vergif komt NOOIT meer in mijn leven!
Ps: geen nood alle stukken liggen achter slot opgeborgen en niet in mijn huis. Dit gaat de geschiedenis in en mag nooit verloren gaan. Afgedekt in een plastiek klasseerdoosje mag het geen positieve energie meer schaden.

Maxiem 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten