donderdag 28 januari 2016

Negatieve impulsen?



Als ik mijn leven bekijk, draag ik net als iedereen een rugzak mee. Ex-vriendinnen die al dan niet zwaar depressief waren; het uithingen, hun goesting steeds moesten hebben, ZIEKELIJK gedrag, opgedraaide lopende wekkers voor aandacht, ruzie stoken…. Mij de les spellen wat ik wel of niet in mijn leven moest doen!  Sommigen moesten niks doen en werd het geluk in de schoot geworpen. Terwijl ik voor alles moest knokken, waren zij alsnog gevuld met haat en nijd. Ook ondervond ik dat sommige vrouwen voor iedere peulschil een hele heisa maakten. Dit is niet nodig met de nodige verstandelijke inhoud vindt men steeds voor ieder probleem een oplossing. En kwamen mijn vrienden bij me staan werden ze stik jaloers. Vrouwenproblemen zou men in het algemeen zeggen.
De medaille heeft ook een weerzijde. (wat een geluk!) Ik heb ondervonden dat vrouwen die een beetje verstandelijke inhoud hebben, nog van hun leven iets willen maken of bereiken, in mijn nabijheid kunnen blijven bestaan als vriendinnen. Men zegt dikwijls: “Soort zoekt soort en anders kan het niet blijven duren.”


Deze regel geldt ook naar mijn vrienden toe.


 En als ik de draad doortrek gaan we een stapje verder.  Wanneer men zegt: “Soort zoekt soort en anders kan het niet blijven duren.” Ik erger me dikwijls aan bovenvermelde negatieve vrouwen. Ik ben totaal zo niet en maak de balans op! Als ‘soort zoekt soort’ hetzelfde is om te blijven duren, in de betekenis naar mijzelf toe, veronderstel ik dat mijn toekomstige partner een fantastische man moet zijn! WAT KIJK IK ER NAAR UIT OM HEM TE ONTMOETEN EN IN MIJN LEVEN TE HEBBEN!
Een man uit de duizend. Ik moet hem alleen maar vinden. En zoals bepaalde aardengelen hier op aarde zeggen: moeten we meer zelfzorg doen wanneer we belaagd worden met te veel negatieve impulsen!
(zie afbeelding bovenaan)
Iedere dag kijk ik uit hoe mijn toekomstige man zou kunnen zijn. Dit naar aanleiding van negatieve situaties, omstandigheden en hoe ik me oplossingen aan ga om er toch maar iets positiefs aan te halen. Ik ga me ook niet laten verleiden aan de eerste de beste, maar de man waar ik me goed bij voel en die volledig bij me hoort!


Het vraagt een extra inspanning, kennismakingstijd,
om het juiste resultaat te behalen.

Bestaat het werkelijk dat iemand zo nauw naast me kan staan? Zou het bestaan?


Maxiem Weber

Geen opmerkingen:

Een reactie posten