zaterdag 18 maart 2017

Zoete herinneringen (1)



“Ik moet de laatste stukken in het dossier voegen. Zorg jij voor de media?” We hadden een slecht nieuws gekregen en de gepensioneerden werden uit hun huis gezet. Dit kon toch niet? Waar de ouderen hun leven lang voor gewerkt hadden, smolt als sneeuw voor de zon. De stukken werden aan het dossier toegevoegd. “We hebben ….. kan er een satellietwagen ter plaatse komen …” Alles werd in gereedheid gebracht. Dossiers, papieren, en dan op naar de locatie.

Mijn collega reed net voor mij. Toen we samen aankwamen stond de media te wachten.  Een massa volk. Interviews, foto’s, overleg… het gebeurde allemaal zo snel en zo georganiseerd dat het als perfect verliep. Contacten werden gelegd. Opvolging. “Dat ons zoiets moest overkomen… we…” de gedupeerden storten hun hart uit. Een massa vragen. Een storm van media. Om toch maar aan de alarmbel te trekken om de juiste resultaten te behalen. Iedereen was zo in de ban om de gepensioneerden te helpen. Ik vond het zo prachtig hoe soms mensen voor elkaar hun medeliefde betonen.

Toen de avond viel, liep ik even door het donkere bos. Ik zag de verlichting van de woning en observeerde ieder geluid. De media was al vertrokken. Nog druk overleg binnen in het huis.  Ik voelde de samenwerking. De communicatie van de dag. Het zijn zoete herinneringen van onze behaalde maatschappelijke resultaten.


MW

Geen opmerkingen:

Een reactie posten