vrijdag 2 oktober 2015

De juiste normen en waarden?



Mijn eerste indruk van S. was – is het nu een manneke of is het een vrouw? S. is een vrouw en telkens zat ze helemaal afzonderlijk achteraan in de klas. We wilden wel dat ze bij de groep behoorden maar telkens stootte ze ons af en lieten we haar maar begaan. Na twee weken ging ze al met verlof. Te denken – zo’n zware opleiding en ze gaat voor meer dan 2 weken met verlof? Is dat een wijze beslissing?

Toen S. terug kwam van haar regenreis. Strookte het al niet met een leraar wanneer hij zijn visie en realiteit vertelde. S. zat achter mij en blies de ganse tijd maar door waardoor ook mijn aandacht extra inspanning moest leveren om de les te volgen. Toch vertelde mijn intuïtie dat ik alert moest blijven. De ocharme, afzonderige, S. niet te vertrouwen was. In één van de volgende lessen kreeg ik een ijzige blik van haar dat ik direct herkende uit mijn vorige entourage! Inge zat namelijk aan haar rij en ik zette mij - omdat ik te laat was - bij een andere rij. Ik herkende het meteen! En op dat moment was dat een serieuze teleurstelling. Niet naar Inge toe maar het zegt meer over mijn bevestigend intuïtie ! Ik kan zo goed en kwaad steeds op mijn hoede zijn, maar de volgende les was alles totaal bevestigd.

Kris, L., gingen mee in de voorstellen van S. en weer kreeg ik die ijzige, bezitterige, blik van S… C. en ik zaten apart. S. ontfermt zich nu over Kris vertelde ze in de klas, loerend naar mij,  omdat hij niet zo goed Duits kan. Wat ik in de vorige weken deed, nam zij als één twee drie over? En de onwetenden weten niet beter. Ook vertelde zij dat ze een motaar is. Haar kuddevorming, bende-attitude, onbeschofte inname van de ruimte, past ze toe in een hogere opleiding, zij is ocharme p***vrouw.

En zo ontstaan later ook problemen op de werkvloer!!!  

Sommige mensen hebben echt niet de attitude om in normen en waarden taken uit te voeren in een bepaalde functie !! en denken buiten de regeltjes te leven! Nu ken ik ook motorrijders maar die hebben dan nog het respect, verstandelijke inhoud en dragen normen en waarden (ik hoop dat dat zo blijft en mij ook niet teleurstellen !!!) . Wanneer de leerkracht vragen stelt, ben ik dan wel degene die het antwoord kent. Maar dat stoort S. eeeenormmmm!

Hoe een gezellige klas omgetoverd wordt door één rotte appel in 1 week tijd!
 
Maxiem
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten