zondag 18 oktober 2015

Zoektocht naar liefde


In het opzoeken naar oude vrienden constateerde ik dat ze ALLEMAAL een geliefde gevonden hadden. Wie of welke functies ze ook hadden. Dat maakte  dat ik als alleenstaande in een isolatie terecht kwam. Het gaat zomaar niet meer om als alleenstaande tussen koppels te vertoeven.  “Het leven gaat voorbij, Maxiem, waarom moet jij boete doen? Op wat wacht je nu? Want het leven gaat voorbij en het leven is te mooi om verloren te gaan, meisje.” Dat zette mij aan het denken. Doorheen mijn druk agenda; werk, solliciteren, studies, studeren en vrienden die dan ineens gekozen hadden voor carrière waardoor er helemaal geen tijd meer voor een sociaal leven op te bouwen was….en zo ging ik analyseren op welk pad ik mijn geliefde zou kunnen vinden….

1. Datingsites.  Op de goedkopere sites kwam alleen maar lust naar voor. En dat was mijn bedoeling niet. Op de duurdere sites vond ik nerds terug en die hadden blijkbaar ook hun fantasietjes. Nochtans hadden ze allen ingevuld in hun profiel “vaste relatie” waar ik dan iets anders onder versta. Wanneer ik vast stel dat enkele jaren geleden iedereen een ‘date’ wilde hebben is nu veranderd in ‘vaste relatie’. (---+)

2. Vriendenkring. Via via iemand ontmoeten. Maar dan was het steeds een verkeerd moment, een verkeerde gelegenheid enz …. Met alle gevolgen vandien. (+----)

3. Op het werk. Er wordt zoveel geschreven in de tijdschriftjes over een relatie op het werk. Wat ik persoonlijk niet kan begrijpen. Collega’s zijn collega’s. Men gaat werken voor loon, jobinhoud, en liefde is daar NIET OP Z’n plaats. Ook mag het NIET DE BEDOELING ZIJN dat een chef een dame lastig valt uit machtsmisbruik! (-----)

4. Door een koppelaar(ster).  Dat was iets waar ik persoonlijk het meeste in geloofde. Omdat de koppelaar(ster) de beide partijen heel goed kent. Zo kan men ook bekijken of twee personen heel goed bij elkaar passen.  De koppelaar(ster) heeft ook MACHT. Hij of zij kan twee mensen uit elkaar houden en doen alsof uit eigen belang. Of hij/zij kan z’n uiterste best doen maar het wilt maar niet lukken.  ( ++--)

5. Dancing. Ik geloofde er persoonlijk niet meer in! Een toevallige ontmoeting in een dancing. Het lijkt een filmscenario.
Op verzoek van een vriendin ging ik een dancing analyseren die enkele jaren geleden een heel slechte reputatie had! Voorzichtigheidshalve de omgeving observeren, hier en daar nog een enkeling die de liefde nog niet gevonden had van jaren geleden, de portiers die waken. Het vlotte zo goed; sfeer, muziek, dat ik het wel zie zitten om daar iemand te kunnen ontmoeten. Vrijdagavond is het vrijgezellenavond en 1x per maand zaterdagavond vrijgezellenavond. Ook organiseren zij allerlei evenementen maar daar heb ik weinig of niks interesse voor. Zoiets lijkt leuk met een groepje of zo…. Ik heb meer respect gekregen voor die dancing omdat ze hard gewerkt hebben naar een beter succes. Ik hoop dat ik daar een beschermend gevoel kan blijven hebben wanneer ik bezoeker ben. Houen zo !   (+++++)

Ik merk ook dat de tijden veranderd zijn in een positievere pluimtoets. De crisistijd zorgt ervoor dat mensen terug naar de oudere tijd gaan van; blijven bij elkaar, kiezen voor elkaar en dit ongeacht leeftijdsverschil. Ook al ondervind ik heel spijtig dat getrouwde/samenwonende mannen nog lust zoeken bij een alleenstaande! Ik merk op dat de dancings minder bezoekers hebben. En ik verwachte meer van datingsites, kost – kwaliteit is niet evenredig!

Maxiem

    

Geen opmerkingen:

Een reactie posten