vrijdag 13 november 2015

De plooivouw




Op mijn doelstellingsbord heb ik enkele wijzigingen aangebracht. Het trachten naar bepaalde dingen die dan toch niet kwamen waren een serieuze opoffering van vier jaar. Heel het doelbord werd mooi gerangschikt rekeninghoudend met bepaalde factoren. Een mens leeft. Een mens groeit psychologisch. Dat komt door de levenservaringen, gebeurtenissen.

Zodoende heb ik mijn doelstellingsbord gewijzigd. Er is een nieuwe vriendin in mijn vriendenkring gekomen. Een nog intelligenter iemand met doorzicht, assertiviteit, analyseren en resultaatgericht leven. Een pracht dame moet ik eerlijk zeggen. Ze is dan ook een echte vriendin. Iemand die mij helpt, EERLIJK IS in een directe communicatie, een vertrouwenspersoon met de juiste attitudes en levenswijsheid. (ik hoop dat ik dat na twintig jaar nog zeg…) We zijn elkaar waardig in uiterlijk, inborst en hoeven absoluut geen concurrentiegevoel te krijgen. (wat andere vriendinnen mij voor gebruikten, een lokaas!)
Het klinkt misschien belachelijk  maar één iemand met positieve instelling komt in mijn leven en mijn leven valt in de plooi. Stapsgewijs en niet geforceerd. Ondertussen is er een tweede vriendin die in de vriendenkring gekomen is, een oude klasgenote. Wat omringen met dezelfde mensen teweeg brengt is fantastisch. Ook niet evident want de doorsnee mens draagt een masker.

Mijn dagen van school, solliciteren, studeren, worden verrijkt door die twee personen. Nieuwe inzichten, nieuwe perspectieven, komen in het daglicht. Wonderbaarlijk. Mijn eerste exaam is goed verlopen. De sollicitatiegesprekken lopen goed. Een fatsoenlijke job zou mijn poorten openen naar nieuwe mindmaps!

En dan een heel belangrijk onderwerp; een nieuwe partner. Een partner kan uw leven maken of kraken! Heeeel moeilijk en een zware  beslissing. In ieder geval wil ik een 1ste keuze niveau zijn van de man en geen 2de keuzeniveau waarbij de partner er nog geliefden op na houdt.

Veranderingen aanbrengen is een positieve fibe. Een positieve energie die ik steevast wil vasthouden!!!
Maxiem Weber

Geen opmerkingen:

Een reactie posten