vrijdag 20 november 2015

Wintermooi weekend



Wat kan het leven in een 1,2,3, veranderen!
Het is kouder buiten geworden. Dit weekend spreekt men van smeltende sneeuw. Een vleugje winter komt eraan. Herinneringen dwalen dan in mijn gedachten hoe mooi het vroeger wel was. Jong, geen problemen, mijn vader leefde nog, menslievendheid. Warme chocomelk bij haardvuur. Een positief gevoel tot dat…
Terwijl ik mijn rapportopdracht schrijf “Leven met terrorisme”, alles analyseer, de angsten, de omschrijving, PPP= Personal Prevention Plan, beschermingsmaatregelingen… Mijn positieve gedachten remt met een beschermende factor en zeker naar de toekomst. Hoe sommige Belgische mannen alles in kaart brengen om hun gezin te beschermen. De voor- en nadelen. We worden allen alerter. Dat is positief. Ook ondervond ik deze week in de winkel dat er meer menslievendheid is tussen de autochtonen. Een heel gemoedelijke glimlach. Een knipoog en het kijken naar elkaar. Alsof we intenser genieten en blij zijn dat we leven. Het is bewuster leven. Met een warmte alsof het onze laatste dag zou zijn. Ik knipoog naar de kerstartikelen. En ze knikken “ja.”

“Have yourself a merry little Xmas.” Mijn cd speler staat op zacht volume terwijl ik verder schrijf aan mijn taak. Vier alle dagen een klein beetje kerst. Warmte, genegenheid, delen van vriendschappelijke liefde, er zijn voor elkaar. Want liefde overwint. Ook al heeft het zijn tijd nodig.  
Kerstfilmen vullen mijn eenzame momenten of koude zondag. Alhoewel doen mijn nieuwe vriendinnen er alles aan om mijn leven meer quality te geven. Een stap buiten de vier muren zetten. Leuk!
Ergens doorheen mijn gedachten vliegt er een gemis. Dat niemand anders zal kunnen invullen. Alleen hij. Hij beseft het niet.
Vorig jaar had ik geen kerstgevoel. Dit jaar staat mijn kerstboom er al en probeer ik van alle beschikbare minuten te genieten.
Ik schrijf verder aan het rapport. Ik wens jullie allen een wintermooi weekend met een warm kerstgevoel. En… voorzichtig.


Liefs,

Maxiem  

Geen opmerkingen:

Een reactie posten