maandag 13 oktober 2014

Herinrichting winkel.


 
  foto: Maxiem Weber
 
We weten met z’n allen dat de goedkoopste producten onderaan het rek staan. De duurste op ooghoogte. Het is een welgekend gegeven. Herinrichting van de winkel is een verkoopstechniek.  Maar lukt dat voor iedereen? De onbedachte koper staat er niet bij stil. Hij of zij neemt de tijd om alles te bekijken en geniet van de zoektocht. De ontdekking waar alles opgeborgen staat, de nieuwe look, het geheel, leidt tot kopen. Althans zo denkt het management.

Voor mij persoonlijk vind ik dat drastisch. Als ik de winkel in loop en alles heeft weer een andere plek gekregen, heb ik geen zin om na te vragen; ‘waar hangen de toners’? Na enkele producten te lopen zoeken reken ik af aan de kassa en stap de eerstvolgende winkel binnen waar stabiliteit heerst. Er wordt al genoeg chaos in het dagelijkse leven gecreëerd en wij hoeven echt niet mee te draaien in een wanhoopsberg zonder controle.

Wat ik wel frappant vind is een briefje aan de uitgang van de winkel “Wat vindt u van onze heringerichte winkel?” Dat heb ik dan van antwoord gediend…. En in de daarvoor bestemde box gedeponeerd.
MWRW

Geen opmerkingen:

Een reactie posten