We weten met z’n allen dat de goedkoopste producten onderaan het rek
staan. De duurste op ooghoogte. Het is een welgekend gegeven. Herinrichting van
de winkel is een verkoopstechniek. Maar lukt
dat voor iedereen? De onbedachte koper staat er niet bij stil. Hij of zij neemt
de tijd om alles te bekijken en geniet van de zoektocht. De ontdekking waar
alles opgeborgen staat, de nieuwe look, het geheel, leidt tot kopen. Althans zo
denkt het management.
Voor mij persoonlijk vind ik dat drastisch. Als ik de winkel in loop en
alles heeft weer een andere plek gekregen, heb ik geen zin om na te vragen; ‘waar
hangen de toners’? Na enkele producten te lopen zoeken reken ik af aan de kassa
en stap de eerstvolgende winkel binnen waar stabiliteit heerst. Er wordt al
genoeg chaos in het dagelijkse leven gecreëerd en wij hoeven echt niet mee te
draaien in een wanhoopsberg zonder controle.
Wat ik wel frappant vind is een briefje aan de uitgang van de winkel “Wat
vindt u van onze heringerichte winkel?” Dat heb ik dan van antwoord gediend…. En
in de daarvoor bestemde box gedeponeerd.
MWRW
Geen opmerkingen:
Een reactie posten