zaterdag 27 oktober 2018

Einde oktober






Het einde van de maand oktober nadert. We moeten ons winteruur veranderen en het daglicht bedraagt in minder uren. Planten vallen stilaan in winterslaap. De bladeren krijgen kleur en vallen van de bomen. Het wordt kaal en sober in onze natuur. Hier en daar een paddenstoel die een toets kleurt.

Halloween kondigt één november aan. Terwijl vele mensen zich klaar maken voor een Halloweentocht of Halloweenetentje, zijn de laatste poetsers bezig op het kerkhof. Op het kerkhof vinden we geburen, familie, vrienden en kennissen terug. Hoe het jaar vergaan was, hoe het verder in het leven moet. Net als Nieuwjaar is Halloween een keerpunt voor velen. Nieuwe uitdagingen, nieuwe plannen, de mensen maken tijd voor elkaar tussen het poetsen door.

Ook het rond stappen op het kerkhof brengt veel mensen bij elkaar. Tantes, kennissen van andere mensen buiten het dorp verzamelen zich nu aan de graven van overledenen die hun dierbaar zijn. Ook kom je de laatste nieuwtjes te weten. En dat verontrust me wel. Even terloops werd de pick-up van de psychopaat gesignaleerd naast mijn deur! Terwijl ik alle banden doorgesneden heb, probeert hij een andere kant te doorbreken om zo terug in mijn leven te geraken. Althans ‘denkt hij’. Want er is geen plaats meer in mijn leven voor een ziekelijke socio-psychopaat! SOS! En goed om te weten!!!
En dan zien we hoeveel lieve mensen het einde van hun leven gekregen hebben.  

Deze momenten zijn innig en sterk.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten