dinsdag 30 oktober 2018

Herdenking van overleden zielen(3): boezemvriendin Christel L.




In memory van Christel L. naar aanleiding van herdenking van overleden zielen die ik nooit zal vergeten. Christel en ik zaten al van in de kleuterklassen samen op school. Stilaan werden we pubers. 

Lieve Christel,

Ik was twintig toen ik je graf kon bezoeken. Door de grote kliek jongeren waar ik mee omging, kreeg ik de sterkte om de stap te zetten. Twee jongens van de groep waren para’s. Een paar motaars en ik kon gevaar een beeld geven wanneer de jongens hun verhalen vertelden…  “Een boezemvriendin bezoeken aan het graf”. Ik kreeg het maar niet verwerkt hoe ik je vrijdagavond aan de bushalte nog zag en terwijl je zo sprak met mij voelde ik “oei er is iets aan de hand ”. Ik zei je dat en je lachte het weg. Ik vond dat niet zo grappig maar verontrustend. 

De maandag na het weekend vertelde mijn neef, die nog op jouw school zat, dat je er niet meer was, kon ik niet aanvaarden. Het heeft weken en maanden geduurd om het een plaatje te geven. Christel je was net als ik zestien ! het leven moest nog beginnen! Samen fietsen, samen naar de bib, samen huiswerk maken, naast elkaar zitten op de schoolbank,  samen projectwerk voor school, het was ineens verleden tijd. Je was een supergoede vriendin. Ik kon je voor tweehonderd procent vertrouwen. Je was uitermate rechtvaardig en eerlijk en dan ineens…. Valt dat weg. Ook toen we ieder naar een andere school gingen, aan de bushalte kon je me vinden om je soelaas te doen. Mijn leven stond op rails, mijn levenstrein reed en vloog door vriendschappen, uitgaan en een fatsoenlijke school. . Ik vond het zo spijtig om je uit mijn leven te moeten verliezen maar gebeurtenissen zijn een feit.

We beschermden elkaar, kwamen voor elkaar op, en ik weet dat je van hierboven me ook beschermd. Doe de groeten aan Philip.

Ik zal je nooit vergeten x

Geen opmerkingen:

Een reactie posten