zaterdag 24 augustus 2013

Een einde met nieuw begin


Men denkt er dikwijls niet over na. Maar wanneer negatieve dingen in ons leven verdwijnen maakt het plaats voor een postief nieuw begin. Vastgeroest in een oud patroon met dezelfde obstakels eist een tol. We zien dikwijls niet meer waar de weg naar toe leidt. Ieder kijkt naar zijn of haar voordeel in het leven. Wie kan men gebruiken? Wanneer wordt het gebruikt? En welke voordelen er bij halen? Ook het kronkelen achter iemands rug. Mensen kijken verbaast op wanneer ze "de" verschijning zien. Afgunst in hun ogen.... Er bestaat een groot verschil tussen "zeggen" en daadwerkelijk menen of doen! Vraag ik me af WIE er nog eerlijk, oprecht, durft te zijn?

Vandaar ben ik God dankbaar voor deze zegen die op mijn pad gekomen is. Een oud gedicht;

In een oase

Hier rust ik uit
in een oase van groen en lijsterbessen
waar eekhoorns en rietvogels
het natuurfestijn bespelen

hier kom ik tot mezelf
geen druk, geen stress
alleen jij die bij me bent
het beste voor me betekent

hier zit ik graag
met de pen in de hand
een zee van inspiratie
opborrelend uit mijn hart

hier wil ik met je blijven
hou me vast, beklijven
wil je steevast omhelzen
omdat ik zoveel van je hou

copyright by Maxiem Weber

Geen opmerkingen:

Een reactie posten