maandag 8 september 2014

Louis Neefs: een klasse zanger



(1937 – 1980)
Al denk je, dat komt noooit noooit meer terug. Zijn muziek blijft. Zit je veel te dromen, kan je moeilijk slapen, de muziek blijft in mijn oren klinken. Een glimlach terwijl ik aan herinneringen denk. De reuzen van gisteren zijn de dwergen van morgen. De wereld draait verder, die moet nog een eeuwigheid mee.  


Het is zo lang geleden. De warme sterke stem zingt de liefde voor zijn vrouw. Als alles anders was zou ik nu bij jou zijn omdat ik van je hou. Als een luie zondagmorgen die helemaal anders werd. Het briefje… en de dag geeft ineens een levensdoel en geeft het gevoel ….. ineens is alles anders want vandaag wordt het een dag met Liliane. Een zondag met een zon die nooit verdwijnt en die altijd schijnt.  De vraagstelling Waarom je iemand zo graag ziet? De gedachten hoe je was, hoe je kijkt, nooit meer zonder kunnen. De rust geven alsof men droomt. Hoe twee harten samen zijn. De gejaagdheid vergeet en het leven zinvol houdt. Elkaars hart verwarmen in de kou.  



Louis Neefs was een klasse man en nog steeds door de drukke gejaagde dagen de rust in de huiskamer brengt. Hij is en blijft een klasse zanger!  
(
Ben zo gelukkig dat ik de cd als kado gekregen heb. Dikke zoen aan de schenker!)

Bron: cd Louis Neefs

MWRW.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten