We kunnen leren uit leesboeken, studieboeken, educatieve magazines,
onderwijs, ervaring en … televisieseries. Er wordt heel veel onbewust
opgeslagen in onze hersens. En zoals we allen weten kan het twee kanten uit.
Ten eerste ziet men hoe een ander zich gedraagt of misdraagt.
a. men wilt zelf zoiets voorkomen – preventie
b. men ziet/observeert het wangedrag
c. men bekijkt de “tegenpool”
a. men wilt zelf zoiets voorkomen – preventie
b. men ziet/observeert het wangedrag
c. men bekijkt de “tegenpool”
Ten tweede leert men onbewust en neemt de slechte eigenschappen op in de
hersens.
a. men spiegelt zich aan de dader die succes heeft in het wangedrag
b. men spiegelt zich naar de macht
c. men wilt ook dat - wat de wandrager doet
a. men spiegelt zich aan de dader die succes heeft in het wangedrag
b. men spiegelt zich naar de macht
c. men wilt ook dat - wat de wandrager doet
De scenarist kan de personages
ontbloten door hun een karakter toe te schrijven. In een inspiratie van fictie
of non-fictie. De schrijver zal voor prikkelingen zorgen die de spanning
opdrijft doorheen de aflevering.
De kijkers zoeken dikwijls of herkennen automatisch feiten, gebeurtenissen, uit hun eigen dagelijkse situatie. Nog eens een extra drijfveer om een serie tot succes te stomen. En terecht!
De kijkers zoeken dikwijls of herkennen automatisch feiten, gebeurtenissen, uit hun eigen dagelijkse situatie. Nog eens een extra drijfveer om een serie tot succes te stomen. En terecht!
Wanneer ik iets herken ..... Kan ik naar gelang het televisiegebeuren al
op voorhand het scenario invullen terwijl de serie draait op tv. Beangstigend! Dan
mag men er vragen bij stellen?
En is het tijd om een thee te nemen en mij te verwijderen uit de blik van
flashbacks!!!
Maxiem Weber
Geen opmerkingen:
Een reactie posten