vrijdag 1 december 2017

The HGames on the workfloor (teaser)

The HGames on the workfloor

Dit is een teaser voor het komende lang verhaal over een HGame op de werkvloer. Het is in de “ik” vorm geschreven omdat het meer effect heeft op de lezer om zich in te leven wat er allemaal in het doorgaans verborgen bedrijfsleven gebeurd. Waarheid heeft een recht en ook dit is als geschiedenis, het mag nooit verloren gaan…. Voor de lezers die zich in het slachtoffer herkennen, kan ik vertellen dat er handige tips bij genoteerd worden. Voor de lezers die zich in de daders herkennen, het is voor jullie dat we aan de alarmbel moeten trekken voor een degelijk beeld en wetgeving te verkrijgen zodat onze maatschappij leefbaar kan blijven. Veel leesplezier.

Herkennen jullie deze situaties?

1)   De receptioniste vraagt aan een collega;” wil je aub je telefoon op actief zetten? Je hebt net klanten gebeld en die bellen nu terug naar jou voor het antwoord.” De collega heeft haar telefoon uitgeschakeld. Omdat desbetreffende collega zich hoger in de gedragslijn voelt zegt die; ”Schrijf maar op voor mij” en zich daarop à la minute commandeert om de boodschap NIET ELECTRONISCH door te sturen omdat ze weet wie er terug belt. Betekent dat ik geen bewijs mocht leveren dat zij de telefoon niet wilde opnemen.
Er loopt veel telefoonverkeer fout, maar het mag van het management
2)   “Heb je dit nu nog niet gefactureerd!” Desbetreffende papieren zijn juist vijf minuten geleden in je bakje beland! Tien minuten later staat diezelfde collega terug aan je bureau. “Heb je dit nu nog steeds niet gefactureerd? Wat doe je toch de ganse dag!”
Het management is op de hoogte maar is en blijft passief.
3)   Dagen en dagen word je geterroriseerd door de nieuwe collega. Je hebt het al aangekaart bij het management en toch blijft alles passief. Het is toegelaten dat die beruchte collega je mag verder terroriseren! Na dagen en weken komt het op een hoogtepunt en je verdedigd jezelf in de situatie. 
Helaas is het niet toegelaten om assertief te zijn binnen het bedrijf! Voor het passieve management ben je op dat moment een bedreiging en dat wordt ook zo naar jou gecommuniceerd??
4)   Je hebt een klant aan de lijn. Maar telkens wanneer je een klant aan de lijn hebt, komt de nieuwe collega voor je neus staan zwaaien want haar taken staan in brand! Ze EIST dat je de lijn afbreekt en eerst verteld waarom het ganglicht nog niet hersteld is??
5)   Herkennen jullie wanneer de nieuwe collega ALTIJD het gesprek met je andere collega’s onderbreekt? Opgelet: deze techniek wordt gebruikt om je in de isoleerlijn te steken !

Zo, dit zijn enkele richtlijnen. Het verhaal is komende.
Groetjes


Maxiem 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten