zondag 13 december 2015

Een boodschap van jou




Een boodschap van jou leefwereld, een boodschap van mij. Jij weet wat ik bedoel. Ik kan er niet genoeg van krijgen. Het weekend is goed verlopen. Geen obstakels alleen maar vrienden om me heen. Ik observeer de mensen. Geniet van de sfeer.

In het ontmoeten van nieuwe mensen zie ik duidelijk een verschil. Ik heb iemand in mijn vriendenkring die altijd “schrik” heeft. Nieuwe situaties kan zij niet aan. Toch wilt ze overal mee naartoe of manipuleert ze de situatie tot haar comfortzone… wat niet haalbaar blijft.  Zij typeert een individu die ik van het weekend ontmoet heb maar dan een man. Ik neem zo’n commentaar in een knipoog. Is hij sterk genoeg om tot mijn vriendenkring te komen? En al gauw krijg ik de opmerking; “Zuut, jij wilt wel een echte man.” In mijn gedachten circuleert de eerste seconden of hij zichzelf niet mannelijk genoeg vindt. Zo’n knappe man. Hij hoeft zich zeker niet angstig te  gedragen tegenover mij. Of is het analyseerbaar tot enig excuus? Communicatie maakt bruggen.
Het verdere verschil is dat mijn echte vrienden mij waarderen, geborgenheid geven, zich kostelijk amuseren, er zijn voor elkaar. Wat ik heel belangrijk vind. Ze klampen zich vast alsof het onze laatste dag zou zijn. Vriendschappelijke liefde die ik voel. Mijn echte vrienden/vriendinnen hebben totaal geen schrik van mij….. ha!
Geduld is niet mijn sterkste kant. En mijn leven draait dagelijks verder. Geef me nog meer energie om geborgenheid te ondervinden. Ik heb het nodig. Dat de juiste personen naar mij komen. (It’s allmost Christmas…. Love you too.)
Gosh, ik stond er totaal niet bij stil hoeveel attitudes ik van jou overgenomen heb. O.a. De open stelling van mijn hart en dan denk ik al aan je glimlach wanneer je dit leest ! (blog: de weg naar je hart) en jouw wijsheid. Het zijn allen positief, fun! Ik ben blij dat je ‘terug bent’ en hier moet ik niet alles vertalen. De leuke surprises smaken naar nog…
Maxiem    


Geen opmerkingen:

Een reactie posten