zaterdag 25 februari 2017

Week van het pesten 7

Donderdag 23 februari

Citaat van Liz Ryan: “ If they’re nasty to job applicants, how nice can they be to employees?”  

Uit het niets en zo plots een sollicitatiegesprek. Gelukkig zijnde ging ik daar naar toe. Er heerste een rare gespannen sfeer. Een teruggehouden houding alsof ze iets te verbergen hadden. Er werd direct beslist me aan te werven(?) Ik werd vriendelijk onder druk gezet het contract onmiddellijk te ondertekenen. “Het was maar voor 1 maand en dan kun je nog beslissen.” Zo klonk het. Met de grootste angst ondertekende ik het contract en heb nog nooit zo’n duistere praktijken mee gemaakt!

Als teamverantwoordelijke moest ik samen eten met de medewerkers. Omdat de medewerkers zo domineerde door hun achtergrond, mocht ik - net als de vrouwelijke medewerkers - niet omhoog kijken volgens hun tradities. Ze gingen mij s avonds opwachten! Klonk het dan. Wanneer ik instructies gaf, kwamen ze voor mijn neus staan en kreeg ik als antwoord; ”Jij ***** en jij gaat dat zelf doen!” Ik meldde dat aan mijn overste maar daar werd ik op een stoel gezet en erop gewezen dat “we” de medewerkers zo niet behandelen? Eeeeuuhh ? En die mogen mij dan wel zo behandelen?  “Je weet niet zekers wat die lieve mensen hier in België moeten doorstaan?” zei de overste. Er is geen wederzijds respect dat sterker en sterker escaleerde ! Uiteindelijk al het werk moest gedaan worden en was ik degene die alles aan het uitvoeren was op de werkvloer ten koste van mijn gezondheid. Er bestaat geen gummi plastic robot superwoman! Er waren nog mensen die er gedwongen werkten en iedereen werd het zwijgen opgelegd. Dagelijks werd ik op bureau op een stoel gezet en VOLLEDIG AFGEDREIGD EN GEMANIPULEERD! GEBRAINWASHED!

Iedereen had een zware achtergrond die daar werkten! Hulp ik ben een crimineel en ik wist het niet! Toen ik de verhalen van de anderen hoorde, draaide het om een spil, een opdrachtgever….
Wanneer ze mij in 2017 de vraag stelde: “ Hoe komt het dat je bij de tijdelijke werken niet kunnen blijven hebt?” Zie ik een duidelijk verschil. Het hart van de duisternis, de opdrachtgever, heeft me nog naar zo’n plaatsen geleid.
(gelijd) zonder dat ik het besefte. En met volle hoop telkens een nieuwe start probeerde te maken….

Maar het resulteerde in ….

NIET VOORUITKOMEN IN HET LEVEN! Blokkeren van mijn leven.
miserie !

Manipuleren alszijnde ik een gangster was. Ik geraakte niet meer bij fatsoenlijke werkgevers. Want "een centrale figuur?" was mijn stalker….

PS: er werd me op voorhand nooit verteld dat het over deze specifieke doelgroep mensen ging. Een intelligente recruiter had perfect door dat dit soort bedrijfscultuur NIET STROOKT MET MIJ. Dit was al op voorhand voor de verdoemenis en totaal geen kans tot slagen. (misschien was ik een voor de hand gemakkelijk slachtoffer waar ze zich wilden in vast bijten en alles mee gedaan kan ...)  Achteraf hebben ze me verder willen AFDREIGEN. “je kunt nooit een job vinden die je graag doet!!!” schreeuwden ze dan. Was het omdat niemand anders dit wilde doen dat ik dit moest doen? Een bloeddruk van 17/11 en de mensen hadden mij op de koude vloer in het magazijn laten liggen tot ik bij kwam.
Dit was niet voldoende. Immers kwam ik op regelmatige basis dit soort mensenbehandeling tegen. Allen gekoppeld aan de “CENTRALE FIGUUR”. Waar zoveel onwettelijke dingen tot zelfs **** gebeurden !

Tip: probeer door referenties van werknemers te constateren hoe de firma inside is in het behandelen van mensen. Structuur enz...



MW 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten