woensdag 30 juli 2014

Volgend op augustus

foto: Maxiem Weber         
 

 
Wat verlang ik toch naar september? De hitte dagen voorbij. De zomerprogramma’s van tv tot parkconcert voorbij. De bakker terug uit verlof. Kinderen naar de school en alles krijgt de normale gang van zaken.
Wat verlang ik toch naar de opkomende nevel tussen de bomen. De geur van frisse lucht zonder zweten.


Tussen sprieten nat gras komen paddenstoelen te voorschijn. Bladeren van de bomen geven stilaan het sein dat het verkleuren gaat. Na de oogst van koren en graan uiteindelijk de noten volgen. We maken confituur, lavendelkoekjes en plannen voor Halloween. Het Keltisch wiel. September is de poort om nieuwe plannen te maken.

Wat verlang ik toch naar september? Een weekend vertoeven in Duitsland is mijn grootste droom. Telkens weer en ieder jaar…. Weer. De heimwee van jaren dien ik nog in praktijk om te zetten. Hoe ik in het verleden een hele dag rondtrok door de Duitse bergen. Bergluft. Zalig.

Eerst moet ik de harde noot augustus doorkraken zodat september er aan kan komen.

MW.
 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten