vrijdag 9 mei 2014

Een cirkel is rond



We kunnen de ganse dag in een zetel liggen. Of een hele dag op café zitten niksen. We kunnen streven naar ambities. Zelfontwikkeling. Maar daar moet men een inzet voor doen. Er blijven in geloven en zich van negativiteiten ontdoen. Alle ballast verwijderen van het levenspad. Zorgen dat alle positieve energie naar het doel gericht worden.

Ik heb me ontworsteld uit een vicieuze cirkel. Met enige fierheid en betreurswaardigheden. Nu moet ik positieve mensen om me heen hebben. EN met VERSTANDELIJKE INHOUD. Want dat vind ik heel belangrijk. Mensen die eerlijk, rechtvaardig en recht door zee gaan. Levenskansen ontwikkelen tot een doel waar je naar streeft. Het vergt een enorme inzet!!  Bepaalde kennissen hebben het er moeilijk mee. Zich bezighouden met koken, breien of de gefrustreerde keukenprinces … en verder geen interesses hebben, hoeven zich niet te beklampen aan mensen die voor een andere visie gaan.  Die capaciteiten ontwikkelt hebben. Die ambitieuze mensen krijgen dat ook niet alszijnde uit de hemel gevallen.  Het is belangrijk indien men zich verder wilt ontwikkelen zich te omringen met mensen die iets bij brengen. Waardoor men zich kan verder ontplooien. (geen opportunisme ! ) Ik verwacht dat een derden ook zijn of haar verstand gebruikt.

Het heeft niets met arrogantie te maken. Niets doen is niets bereiken. En indien men de verkeerde mensen op het pad krijgt is dat een negativiteit die moet behandeld/onderhandeld worden. Medelijden opwekken, liegen of een Queen bee, heb ik een nultolerantie voor. Alsook een nultolerantie voor mobbing is wat ik draag!  
Dat kan weer eens vriendinnen kosten? Als iedereen een positieve inzet doet in de samenleving, zou het zoveel mooier leven zijn. Een Queen bee die geen emotionele mensen kan verdragen, zo kan ik onverstandige mensen uit mijn cirkel liever kwijt dan rijk. Dat klinkt misschien hard. Bekijk het als een bescherming.

Een cirkel is rond. Het wordt dikwijls gesymboliseerd als ‘liefde’. Niet iedereen is even sterk om te streven, gedreven, kansen zoeken om het doel te kunnen bereiken. Naar gelang welke omstandigheden kan een samenvoeging van sterke persoonlijkheden een succes tot resultaat bekomen.

MWRW.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten