donderdag 8 mei 2014

Werkloos (2)




Ik denk dat ik gewoon ergens een aflevering in onze maatschappij gemist heb.

1. Werklozen zoeken werk. Ik heb een brede kennis van receptioniste tot KMO management assistant. Een uitgebreide regio Leuven tot Lommel en alles wat daar rond draait, spreidt zich vlot uit waar ik mijn kandidatuurstellingen plaats. Maar blijkbaar krijg ik dan ineens een afstand van 1 u 15?

A.) Ik maak de rekensom. 1700 € bruto/maand voltijds. (waar is mijn werkervaring naartoe! )Minstens 1/3 gaat naar belastingen. Netto ongeveer 1133  € + 6€ maaltijdcheque. Ik neem gemiddelde kostsommen per maand:
650 € huur + 50 € elektriciteit + 25 € water + 50 € brandverzekering + 50 € autoverzekering + 10 € familiale verzekering + 45 € hospitalisatieverzekering + diesel 130 € - 27 € vergoeding + 50 € verwarming (wat heel weinig is, onhaalbaar)  + 75€ internet en gsm met tv + andere belastingen/kosten + 120 € maaltijdcheques = gemiddelde van 3,8 €/dag dat u mag besteden.

Resultaat: 1133 – 1108 = 25 € ??????????????????????????? + de gemaakte economische kosten der pesters. Want die doen verder.

B.)  Mensen van Lier moeten gaan werken naar Mol. Mensen van Mol gaan werken naar Leuven. Waarom niet in de regio en kosten besparen? Het klinkt gek terwijl u dit leest maar het is realiteit. Het is een oplossing TEGEN files en andere kosten. Het dagelijks doorkruisen van onze wegen?

C.) Taakomschrijving. Arbeiders moeten voor bediende omscholen. Ze moeten die cursus volgen. Bedienden moeten als arbeider gaan werken? Is het bezigheidstherapie of moeten we ergens toch iets zien vliegen in de lucht? Waarom moeten die mensen die geknokt hebben om hun ambities te kunnen volbrengen, aan zelfontwikkeling iets bereikt hebben, zich verkleinen? Ze hebben gewerkt en gestreefd om iets bij te leren. Ze hebben geleerd om inzichten te verkrijgen, inspanning leveren om iets te bereiken, … dat krijg je niet verworven door luilekker in de zetel te liggen! Of de hele dag op café te niksen.

D.) Indien men meldt dat stad Brussel of stad Antwerpen niet kan door uw oriëntatievermogen? Dan zijn de rondliggende steden NIET BESPREEKBAAR?

E.) Hoe kunnen we samenwerken wanneer men met een verstandelijk verschil kampt? Dat gaat steeds botsen. En een preventief analytisch geheugen kan; leiden tot pesterijen, toevoegen! Meestal vrouwen met een lage persoonlijkheidsinhoud werken hun frustraties uit wanneer ze in hun directe omgeving vrouwen zien die ambities hebben!  Moeten deze vrouwen die ambities hebben iets van het leven maken of moeten ze gestraft worden? Is dit hetgeen de toedracht is? Of willen we een DEMOTIVATIE KWEKEN om zo de bevolking op een laag pitje te houden? 

F.) We moeten proberen om voor ons zelf te kunnen zorgen. Een onafhankelijkheid hebben. Neem een partner die zal wel sponsoren! NEEN. Wij vrouwen moeten voor onszelf kunnen zorgen. Neem nu dat je wel een vriendje hebt. Hou er rekening mee dat het elke minuut een einde kan komen aan de relatie. Want een relatie hebben is een onzekerheid. Een vaste job behoort tot de persoonlijkheid.

G.) Waar moet dit naartoe? Terwijl een bepaalde groep mensen levenslang financieel geluk kennen. Ik ga nu niet beginnen met de verboden woorden. Slimme mensen gaan het vinden hoe dit allemaal kan .... even  nadenken en het is echt niet moeilijk. Alleen zouden ze angsten krijgen.

H.) Ik stel me graag kandidaat voor een politieke partij!

I.) Hebben wij als werklozen nog recht op een bestaan?

MWRW.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten