maandag 5 mei 2014

Verder onderzoek; vriendinnen en trouwheid.

foto: Maxiem Weber.

Zoveel vragen en verder onderzoek heeft het volgende opgeleverd;

Je bent beter met een vriend, een echte vriend zonder bijbedoelingen, dan een 1 opportunistische vriendin! Vrienden is helemaal anders dan vriendinnen. Hoezo? Denk je dan. Mannen zijn recht door zee, stoer, en zeggen gewoon waar het op staat. Ze hebben minder zorgen dan vrouwen. Zijn overzichtelijk, transparant en realistisch. Hoe ze het ook gebruiken doorheen hun verstand.

Besluit: Volgens de ontleding van professors PH, Ph.D., A.M. gaat het hier over een break-even verbinding. Dit kan mannelijk of vrouwelijk. Mensen die zich op één lijn tot een vertrouwelijke verbinding geven.


Zo werd er m
e gevraagd om bij de 1ste afspraak met 2 andere vriendinnen van mijzelf, aanwezig te zijn. Zodoende kan ik 1 van mijn vriendin(A) overleveren aan mijn 2de vriendin(B) (die elkaar zogezegd niet kenden)??? De rest gingen ze samen afspreken, dat kon dan zonder mij?? Waar gaat dit toch naartoe?
Terwijl dame A alles kon plaatsen op dame B haar profiel van een sociaalmedium. Ik kon niks plaatsen op dame B haar profiel? De lijst met verschillen vertoonde gestaag Tegen.

Besluit: Volgens de ontleding van professors PH, Ph.D., A.M. gaat het hier over een beloningsverbinding. “Je hebt iets wat een ander wilt.”

Hoe langer er sprake was om samen eens ‘af te spreken’, spraken de 2 dames zich volledig TEGEN. Een gehakketak en een wervelende wind doorheen mijn binnenkomende berichten maakte dat ik wantrouwig werd. Niet opnieuw! Schreeuwde ik het uit. Ik analyseerde alles. Zette alles op een rijtje. En ik wilde dat ze me niet meer konden pijnigen. Ik heb ze verwijdert uit mijn vriendenkring. Dan kunnen ze nu verder spelen in de speeltuin zonder mij te kwetsen.
In dit geval heb ik volgende les geleerd; ik vertel noooit, maar ook noooit meer WIE mijn lieve vrienden zijn! Ik vertel het niet WIE mij gelukkig maakt, wat mijn doelen of plannen zijn. Vrienden en vriendinnen die me dierbaar zijn!!! En als mijn vriendenkring wat publieke figuren bevat zal ik het zeker zwijgen. Want deze dame A wilde in dame B haar leven via mij, om mijn plaats in te nemen. Omgaan met publieke mensen het is zo leuk. Maar het draagt NIET TOE tot de persoonlijkheid. Uw persoonlijkheid, zijn wie je bent, is wat anders als omgaan met ‘weet ik wie’.

Besluit: Volgens de ontleding van professors PH, Ph.D., A.M. gaat het hier over een referentieve verbinding. Men laat zich associëren met  persoonlijkheden / waardigheden.

En zo verschuift mijn vriendenkring naar nieuwe mensen toe. Ik ben misschien veeleisend. Maar telkens te moeten communiceren wat kan in normen en waarden in mijn leven, kan ik de energie niet meer voor opbrengen. Het haalt niet uit als de mensen het niet uit hun eigen verstand beseffen, WAT fatsoenlijk is. Ik wil geen vrienden en vriendinnen opleiden tot volwaardige entourage. Zie ik nu tussen de nieuwe mensen dat die net hetzelfde reageren als ik. Denken als ik. Voorzichtig zijn als ik...
En ik hoop uit de grond van mijn hart dat ik hetzelfde niveau vind in normen en waarden.

Besluit: Volgens de ontleding van professors PH, Ph.D., A.M. gaat het hier over : In de groei van persoonlijkheden is de break-even gebroken. Dame B. is een koninginbij geworden. En ik ga me niet laten kneden tot haar wensen. Ik heb mijn eigen persoonlijkheid en eigen doelen. Dame A wilt overwinningen incasseren tot welke betaling ook!

Mensen die groeien in persoonlijkheid, die zelfontwikkeling doen, blijven niet op één punt staan. Ze willen vooruit in het leven en dulden geen remmen.  In het algemeen besluit kom ik tot de conclusie dat in heel deze situatie GEEN SPRAKE IS VAN VRIENDSCHAP. Wat ik ten sterkste betreur.
Deze vriendschappen liepen van lotgenoten tot gebruikgenoten. Maar vriendschap is totaal iets anders.

 CASE CLOSED.  

 MWRW.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten